Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.
Plachty na motorky Yamaha
Ak motorku parkujeme vonku, vystavujeme ju mnohým nebezpečenstvám – okrem dažďa a UV žiarenia ju môžu poškodiť aj krupobitie, vtáčí trus a predmety, ktoré nám môžu pri silnejších nárazoch vetra spadnúť na bicykel. Z tohto dôvodu by sme mali mať plachtu na motorku, ktorá neprepúšťa dážď a UV žiarenie. Vyrobené z vhodne hrubého materiálu s dobrými mechanickými vlastnosťami, zaručuje ochranu nielen proti bežnému krupobitiu, ale aj proti nárazom drobných pevných látok.
Požiadavky na plachtu na motorku zaparkovanú vonku
Ak motorku neustále parkujeme vonku, naše dvojkolesové vozidlo je neustále vystavované nepriaznivým poveternostným podmienkam. V tejto situácii sa neoplatí používať kryty, ktoré nie sú vodotesné. Mali by ste si zaobstarať kvalitnú kplachtu, najlepšie ľahko nasaditeľnú a vyzlieciteľnú a „priedušnú“, aby umožňovala únik vodnej pary von.
Keď je náš motocykel zaparkovaný nielen vonku, ale aj v neohradenom a nestráženom priestore, je okrem nepriaznivých vplyvov environmentálnych faktorov navyše vystavený krádeži. V tomto prípade musíme vozidlo zabezpečiť proti lúpeži, na čo treba myslieť pri výbere poťahu.
Potom sa oplatí vybrať plachtu so špeciálnymi otvormi, ktoré vám umožnia vytiahnuť reťaz proti krádeži tak, aby sa dvojkolesové vozidlo zbytočne nevystavovalo.
Motocyklové plachty do garáže
Ak parkujeme svoje vozidlo v garáži a používame ho veľmi často - každý deň alebo takmer každý deň - v skutočnosti nepotrebujeme kvalitný kryt na motorku, pretože ho v praxi nevyužívame. Okrem tejto jedinej výnimky, aj keď motorku garážujeme, no necháme ju dlhšie, oplatí sa zaobstarať si dobrý kryt.
Dobre, čo je čo? Plachta do garáže musí mať dve zásadné vlastnosti – jednoduchosť nasadzovania a vyzliekania a zabezpečenie cirkulácie vzduchu. Látky, z ktorých sa teraz vyrábajú dobré poťahy, majú membránovú štruktúru, ktorá umožňuje „dýchanie“ ňou potiahnutých dvojkolesových tátošov. Látka má zároveň antistatické vlastnosti a neprepúšťa prach do vnútra poťahu. Dobre zvolený poťah by nemal byť príliš voľný ani príliš tesný – musí ľahko priliehať cez motocykel, aby túto úlohu zvládol jeden človek. Najlepšie je, ak sa dá zospodu trochu zúžiť – na tento účel slúži jednoduchý tunel so šnúrkou a svorkou, ktorou bývajú kryty vybavené.