- Štítky blogu
- prilby na štvorkolky
- štvorkolky
- brzdové páčky
- kufre na motocykle
- Brzdové doštičky
- brzdový systém
- brzdové kotúče
- Systém ABS
- helma na motorku
- stojany na motorky
- ATV kufre
- moto zdviháky
- zámok na motorku
- brzdový zámok
- zámky pre motocykle
- moto zámky
- moto stojany
- Držiaky na telefón alebo navigáciu
- kufre na štvorkolky
- Príslušenstvo k batožine
- USB zásuvky
- držiak telefónu na motorku
- siete na batožinu
- brašny na motorku
- kufre na motorku
- náhradné diely pre štvorkolky
- pohonný systém
- remene
- retaze
- Hnacie hriadele
- ATV
- prislušenstvo na motorky
- zámky s alarmom
Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.
ABS v motorke - je to naozaj potrebné?
Správne fungujúci brzdový systém je základným prvkom každého vozidla, zatiaľ čo správne fungujúce brzdy zaisťujú bezpečnú jazdu . Väčšina áut na trhu má nainštalovaný systém ABS. Mnohí jazdci stále nevedia o jeho použití v motocykloch, ktoré sú náchylnejšie na šmyk ako autá. Najväčší výrobcovia vozidiel súťažia o čo najvyššiu bezpečnosť. Neustále zdokonaľované bezpečnostné systémy znamenajú, že dvojkolesové vozidlá sú preplnené elektronikou, s ktorou sú niektorí motorkári často nespokojní. Tieto systémy zvyšujú bezpečnosť, no zároveň urýchľujú potrebu dvojkolesového vozidla navštíviť servis.
ABS - čo to je a ako to funguje
Systém ABS je navrhnutý tak, aby zabránil zablokovaniu kolies pri brzdení, čím sa znižuje pravdepodobnosť šmyku kolesa. Činnosť samotného ABS nie je nijak zvlášť komplikovaná, no dokáže vás zachrániť pred mnohými nebezpečnými situáciami na ceste . Všetko prebieha neustálym sledovaním otáčania a rýchlosti kolesa špeciálnym senzorom umiestneným na vidlici motocykla. Pri zistení zablokovania kolesa sa okamžite vyšle signál do palubného počítača, v dôsledku čoho hlavný valec zníži tlak v brzdovom systéme. Dôsledkom tohto procesu je pulzné brzdenie zabraňujúce zablokovaniu kolesa.
Vynález alebo ďalšia komplikácia?
Najnegatívnejšie názory na používanie ABS v motocykloch mali amatéri jazdiaci na trati a profesionáli. Podľa ich názoru tento systém výrazne predĺžil brzdnú dráhu, čo je na trati dosť veľká výzva. V skutočnosti však všetko závisí od podmienok, ktoré momentálne na ceste panujú. Vozidlo bez protiblokovacieho systému funguje náhodne . V jednej situácii budete môcť zabrzdiť oveľa rýchlejšie ako s dvojkolesovým vozidlom vybaveným týmto systémom, v inej, keď sa pokúsite náhle použiť brzdové páčky , vodič stratí kontrolu nad motocyklom. Pri použití ABS môže byť brzdná dráha niekedy o niečo dlhšia, ale je bezpečnejšia.
Ako efektívne brzdiť s motorkou?
Veľa začínajúcich motorkárov sa snaží v „kolenných“ zákrutách naučiť klesať čo najnižšie alebo jazdiť na jednom kolese. Bohužiaľ, väčšina ľudí zabúda na takú dôležitú vec, akou je správne brzdenie. Keď je cesta dokonalá, táto zručnosť nie je komplikovaná, ale keď prší alebo sa rozsype piesok, začnú problémy. Stojí za to pamätať, aby ste nestláčali brzdu príliš náhle, a to ani v neočakávaných situáciách. Zvládanie paniky je zručnosť, ktorá sa učí mnoho rokov. Jedným z najdôležitejších pravidiel správneho brzdenia je nepoužívanie prednej rukoväte pri jazde po nespevnenej ceste. Stlačením tejto brzdy vo väčšine prípadov dôjde k prevráteniu. Najefektívnejšie je použiť dve brzdy súčasne, pričom predná pätka je hlavná a zadná pomáha len pri zastavení.
ABS v motocykli prispieva k bezpečnosti jazdca . Jeho nedostatok znamená, že pri brzdení treba byť oveľa opatrnejší, aby ste nezablokovali koleso. Dodržiavanie pravidiel bezpečného brzdenia určite uľahčí jazdu a vyhne sa mnohým nepríjemným situáciám. Ak zvažujete kúpu motorky a máte na výber model s ABS a bez ABS, neváhajte si vybrať ten prvý. Jeho prítomnosť určite pocítite pozitívne, najmä keď sa leto pomaly končí a stav vozoviek sa bude zhoršovať. Pamätajte však, že ani tie najdokonalejšie systémy vás neoslobodia od premýšľania.