Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.
- Úvod
- Padacie protektory
Padacie protektory a rámy
Nárazové podložky alebo padacie protektory sú malé prvky priskrutkované k rámu motocykla na špecifických miestach. Ich úlohou je ochrániť dvojkolesové vozidlo pred poškodením pri prevrátenej nehode. Pre správne zaistenie motora musia byť prvky prispôsobené danému modelu.
Padacie protektory nie sú nezvyčajné. Aj keď je pre vodičov štyroch kolies ťažké pochopiť prístup jazdca k týmto typom nehôd, každý, kto niekedy jazdil na motorke , vie, že sú takmer nevyhnutné a skôr či neskôr k prevráteniu jednoducho dôjde. Potom čo? Môže to byť rôzne. Za predpokladu, že z neho vyjdeme v poriadku a naša motorka je spôsobilá na ďalšie jazdenie, aj tak musíme rátať so stratami.
Crash pady boli vytvorené práve na obmedzenie týchto strát. S motorkou šmýkajúcou sa po asfalte len ťažko očakávať, že z celej situácie vyjde bez predsudkov. Najčastejšie sa niečo odtrhne, niečo poškriabe a niečo sa zlomí. Chvíľka nepozornosti a musíte investovať aspoň pár stoviek zlotých, aby ste náš bicykel dostali do uspokojivého stavu.
S kvalitnými, správne vybranými padacími podložkami môžeme eliminovať všetky opravy a investície. Z tohto pohľadu sa určite oplatí vynaložiť relatívne malú sumu na zabezpečenie, ktoré nás nielen ušetrí šmyku, ale umožní nám aj naďalej používať náš motocykel bez prestávok na opravu.
Ktoré padacie protektory by ste si mali vybrať?
Názory motocyklistov na túto tému sú rozdelené. Niektorí veria, že jedna skrutka nestačí na absorbovanie energie nárazu a chvália pokročilejšie konštrukcie, iní tvrdia, že kvalitné jednoskrutkové podložky zaistia motocykel rovnako ako ich zložité náprotivky. ako je to naozaj?
Odporcovia nárazových podložiek s jednou skrutkou dokazujú, že pri páde celý náraz znáša jediná skrutka, ktorá prenáša silu na rám a blok motora. Takýmto spôsobom sa síce s najväčšou pravdepodobnosťou zachráni kapotáž a chróm, ale zničia sa závity a upevnenia vo vnútri motocykla. Tento typ problému sa nevyskytuje v prípade dvoch a viacerých skrutiek – sily pôsobiace na motorku sú tu rozložené rovnomerne, takže sú automaticky nižšie.
Výrobcovia padákov na motorku s jednou skrutkou však zaručujú ich spoľahlivosť a tvrdia, že testované konštrukcie sú dostatočne premyslené, aby znížili nárazovú hybnosť. Čo si teda vybrať? Na túto otázku si musí odpovedať každý sám, napriek tomu nám montáž crash padov, bez ohľadu na ich konštrukciu, určite prospeje.